Aku pelik lah kenapa lately ni semua fikir yang aku ada "hubungan" dengan M. Diaorang kata tengok our conversation sangat sweet. Padahal bagi aku, itu 2 kawan yang mesra je. Dengan korang pun aku mesra, so yang membuatkan aku terfikir ni, kenapa korang fikir aku dengan dia sesuai.
Sesuai ke?
Lagi satu, kalau betul lah aku dengan M tu akan ada apa-apa, aku tak rasa kitaorang akan pergi jauh pun. Adalah beberapa faktor yang menyokong statement aku ni. Antaranya,
- M dengan kawan N pernah ada scandal. Hampir2 bersama tetapi tiada jodoh diantara mereka. Bila aku fikir balik, kalau aku dengan M lepas ni, apa yang N akan fikir... I play by the book. I'm aware of the Girl's Golden Rules where 'Your bestfriend's ex or ex scandal are off limit to you.' I'm a person who holds on to her principle and will only break it, if she has to.
- Kawan aku lagi sorang ni, memang anti gila lah kan dengan M ni. Aku tak blame dia, maybe dia bukan macam aku dan N yang mengenali M dengan lebih baik. M tu baik orangnya, walaupun dia tak memenuhi ciri2 lelaki yang aku cari (bukan tak ada, ada tapi...) aku sangat selesa berkawan dengan dia. Semenjak aku jumpa si M dan sewaktu dengannya, aku dapat merasakan kebahagiaan berkawan dan spending time with them. I learnt what and how it feels like to just go out and watch the sunset or just play by the beach with them. Aku dah mula sayang diaorang semua dan aku takut aku akan kehilangan antara mereka kalau gossip jenis ini tidak berhenti.
Ada seseorang wanita yang aku paling rapat kat sini cakap "korang kalau together sweet sangat. sebab dia manja, you pun manja... so sesuai sangat." Oh, tak mungkin. It's just to easy yet impossible.
Okay, as I'm not feeling well, I'm going to tutup cerita kali ni dengan lagu from A Fine Frenzy - Almost Lover :) Understand the lyrics, and you might get a glimpse of my past love story.
Your fingertips across my skin
The palm trees swaying in the wind images
You sang me spanish lullabies
The sweetest sadness in your eyes clever trick
Well i?d never want to see you unhappy
I thought you?d want the same for me
Goodbye my almost lover
Goodbye my hopeless dream
I'm trying not to think about you
Can't you just let me be?
So long my luckless romance
My back is turned on you
Should've known you'd bring me heartache
Almost lovers always do
We walked along a crowded street
You took my hand and danced with me in the shade
And when you left you kissed my lips
You told me you would never ever forget these images no
Well i?d never want to see you unhappy
I thought you?d want the same for me
Goodbye my almost lover
Goodbye my hopeless dream
I'm trying not to think about you
Can't you just let me be?
So long my luckless romance
My back is turned on you
Should've known you'd bring me heartache
Almost lovers always do
I cannot go to the ocean
I cannot try the streets at night
I cannot wake up in the morning
Without you on my mind
So you're gone and i'm haunted
And i bet you are just fine
Did i make it that easy to walk
Right in and out of my life?
Goodbye my almost lover
Goodbye my hopeless dream
I'm trying not to think about you
Why can't you just let me be?
So long my luckless romance
My back is turned on you
Should've known you'd bring me heartache
Almost lovers always do
No comments:
Post a Comment